.: K A L A M :.

بسم الله الرحمن الرحيم

Sgla puji bg Allah, Tuhan y mgsi haty para waliNya dgn kasih sayangNya, dan m’istimewakan jiwa mereka dgn m’perhatikan kebesaranNya, dan m’persiapkan sir mereka utk mnrima bhn makrifatNya, mka hati nurani mrka mrsa b’suka ria dlm kebun makrifatNya, dan roh mrka bersuka² d alam malakutNya, sdg sir mrka berenang d lautan jabarut, mka keluar dr alam fkran mrka b’bgai p’mta ilmu, dan dr lidah mrka mutiara hikmat. Maha Suci Allah y m’mlih mrka dgn kasih sayangNya.

Maka t’bhagi baina salik wa majdzub, dan menyintai dgn y dcntai, mrka tgglam dlm cinta zatNya dan timbul kmbali krna m’phatikan sifatNya.

Kemudian selawat dan salam ats junjungan kita nabi Muhammad sumber dr semua ilmu dan nur, bibit dr smua makrifat dan sir. Dan semoga Allah redha pd koge dan shbt²nya y tetap taat mgkuti jejaknya. Aaaamin.

B’syukur ana ke hadrat Ilahi. D atas khndakNya, mka lahirlah blog ini utk tatapan sume saudara xkira muslim or non-muslim.

Blog ini insyaallah akn mgndungi ulasan ilmu ketuhanan y amat b’gna utk d jadikan rujukan dan prgtan kpd setiap makhluk d muka bumi ini. Sebagaimanapun kita sdia maklum bhwa ilmu Allah Maha luas utk manusia y kerdil menerokainya. Namun kita d tuntut utk mnmbanya sbyak mgkin.

Justeru itu, blog ini insyaallah akn m’post’kn sbyk mgkin topik dan huraian y mudah d fahami. Bkn itu sahaja, blog ini juga insyaallah akn mgmaskini serta m’plbgaikan isi² bg santapan sume.

Akhir kalam, sama²lah kita mnmba ilmu Allah sbyk dan seikhlas mgkin agar dpt kita m’insafi kelemahan dri dan m’baiki dri kita dr masa ke semasa. Mudah²an kita akn t’golong d dlm glgan muslim sejati dan d redhai.

.: Al-'alaq :.

.: Al-'alaq :.
“bacalah (wahai Muhammad) dgn nama Tuhanmu y m’ciptakan (skalian makhluk), Ia m’cptakan mnusia dr sebuku drah beku; Bacalah, dan Tuhanmu Yang Maha Pemurah, Yang mengajar manusia melalui pena dan tulisan, Ia mgjarkan mnsia apa y x dktahuinya.”
Selamat membaca wa ukhwah fillah.

Saturday, February 27, 2010

meh2 pakat2 join.. (ex-smdb)

salamun salam...
kpd sume2 warisan 2h moh le sme2 join..

mcm bes je bnde nh~

copy link di bwh:


http://exsmkdb.ning.com

No comments:

Post a Comment

.: Qalbu3 :.